De volledige infrastructuur is te complex om weer te geven.
Op hoofdlijnen hanteren we een via het publieke internet benaderbare voorkant. Die voorkant haalt via een van het internet afgescheiden netwerk de gegevens op bij de applicatieservers. Die applicatieservers maken weer gebruik van database servers, authenticatieservers, mailservers en meer.

Verder maken we gebruik van twee datacenters die via een van het internet afgescheiden netwerk met elkaar in verbinding staan. Zijn er dus problemen in het ene datacenter, dan kunnen we overschakelen op het andere. Dat geldt overigens niet voor alle diensten. dus vraag ons naar hoge beschikbaarheid indien dat belangrijk is voor jouw organisatie.

Zie hieronder voor een weergave daarvan:

ECM2 infrastructuur
ECM2 infrastructuur

Indien je e-mails met jouw domein wilt versturen bij het gebruik van onze diensten, dan is het van belang om aan te geven aan de ontvanger welke servers dat mogen.Het is verstandig onderstaande uit te voeren als je bijvoorbeeld Kopano e-mail afneemt, nieuwsbrieven verstuurt via het CRM of gebruikmaakt van workflows in het DMS: die zorgen allemaal voor e-mailverkeer.

Om een hoge spamscore te voorkomen, voeg je een sogenaamde SPF-record toe aan het DNS van jouw domeinnaam. Die kan er bijvoorbeeld als volgt uitzien:

v=spf1 a mx include:_spf.ecm2.nl ~all

Indien je al een SPF record hebt, gaat het erom dat je daar in ieder geval dit onderdeel "include:_spf.ecm2.nl" aan toevoegt. Dat zorgt ervoor dat email die vanaf jouw domein komt via onze servers verstuurd mag worden.

Wil je meer weten voordat je iets toevoegt of aanpast, neem dan contact met ons op, of kijk bij de organisatie die over de SPF-records gaat voor uitgebreide informatie over alle instellingen.

Laat bij voorkeur je DNS aanpassen door een professionele partij. Als je zelf je DNS aanpast, let dan op de Time To Live waarde (TTL) in je DNS configuratie. Noteer de huidige TTL, bijvoorbeeld 3 uur, of 10800 seconden. Wijzig deze naar 1 minuut. Wacht nu de tijd van de oude TTL (bijvoorbeeld 3 uur).

Wij draaien dagelijkse back-ups en bewaren die tot drie maanden. Deze back-ups zijn bedoeld voor noodgevallen, niet voor alledaags gebruik.

In zowel Alfresco, NLCloudOpslag als Kopano kan je zelfstandig bestanden danwel e-mails teugzetten uit de prullenbak. Kijk daarvoor in de betreffende handleiding. Voor SuiteCRM is een dergelijke functionaliteit echter niet beschikbaar. Daarvoor kunnen wij op een ander niveau nog verwijderde gegevens terughalen. Dat geldt echter niet voor gewijzigde gegevens.

In gevallen waarbij het terugzetten van een back-up noodzakelijk is, zullen wij de tijd die we daaraan kwijt zijn doorberekenen tegen ons dan geldende uurtarief.

Je kunt je wachtwoord resetten via het Beheerportaal.

Klik op de pagina die opent op de link onder de invulvelden, genaamd 'Wachtwoord vergeten?' en vul je gebruikersnaam in. Wij versturen dan een e-mail naar dat emailadres. Volg de instructies in die e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Let op dat dat wachtwoord voor alle diensten ven ECM2 geldt, dus pas applicaties of mobiele Apps die je gebruikt navenant aan.

Jouw gegevens wijzig je in het adresboek via het Beheerportaal. Log daarop in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Open het adresboek in Outlook of Kopano WebApp om de wijziging te zien, of log uit WebApp en log weer in om de wijziging ook in het WebApp-scherm zelf te zien.

De persoonlijke gegevens voor de andere applicaties pas je in de betreffende applicatie zelf aan.

Verwijderde e-mail en spam worden na 30 dagen verplaatst van de prullenbak naar 'te herstellen items' (klik voor deze map rechts op de prullenbak). Daarna heb je nog 60 dagen om het terug te zetten vanuit 'te herstellen items'.

Wij koppelen zonder extra kosten een ongelimiteerd aantal domeinnamen aan een mailbox. Bedenkt wel van tevoren dat al die mail dan in één mailbox terechtkomt. Je kunt er dan bijvoorbeeld voor kiezen om meerdere accounts af te nemen om de mail te scheiden. Bijvoorbeeld persoonlijke mail van algemene mail die is bestemd voor info@. Dit extra account kan je dan koppelen aan het eerste account, zodat je (naar wens) alle mail in één omgeving kunt beheren.

Je kan zelf geen gebruikers aanmaken, daardoor kan je het aantal gebruikers niet ongemerkt overschrijden. Wil je meer personen toegang geven tot Kopano, dan neem je contact op met de helpdesk. Je kunt een wijziging ook aanvragen via het beheerportaal.

De maximale grootte van mails inclusief bijlagen is 25MB. Bij berichten groter dan 25MB krijgt de verzender een melding dat de mail te groot is. Verwijder in dat geval één of meerdere bijlagen en verstuur het bericht opnieuw. We raden aan grotere bestanden elders te plaatsen en een link met de email mee te sturen.