Online software en het gebruik van cache

Lijkt het erop dat bij sommige applicaties een veranderingen niet meteen zichtbaar is in de browser, werkt een knop of functie n iet meer, of zie je 'vreemde' tekens op je scherm? Dat kan dan komen door het gebruik van cache en de instellingen van de cache in jouw browser. In deze blog lees je wat jij kunt doen om zo'n situatie op te lossen.

 

Campagnes en Uitschrijven door ontvangers

Je wilt een Campagne versturen en je bent aan het nadenken hoe je dat het beste kunt aanpakken en aan welke regels je moet voldoen. Één van de zaken waar je aan moet voldoen, is het bieden van een functionerende uitschrijfmogelijkheid. De AVG is daar immers vrij duidelijk over.

In deze blog leggen we uit hoe je dat in SuiteCRM automatiseert.

 

De Wizard

Bij het opzetten van een Campagne, start je met een Wizard. Deze helpt je bij het opzetten van een Campagne.

Wat kan je met de Enquete tool in SuiteCRM?

Met deze Enquete module stel je eenvoudig een online enquete op met een verscheidenheid aan (type) vragen, om die via e-mail aan jouw doegroep voor te leggen. De reacties van jouw doelgroep op een enquete worden opgeslagen in deze module van SuiteCRM. Reacties bekijk je individueel of per groep d.m.v. een gedetailleerde samenvatting in grafieken.

 

Hoe kan je zo'n enquete zelf opzetten en wat kan je er verder mee doen?

 

Hoe benut je de module Projecten en gerelateerde modules optimaal?

SuiteCRM heeft de Projectmodule uitgebreid met nieuwe functionaliteit. Je kunt daarmee een project netjes structureren en de ordening van projecten en taken visueel inzichtelijk maken met de Gantt functionaliteit. Als je naar een Project toegaat, dan zie je "de subtabs Project Taken, Activiteiten, Geschiedenis, Personen, Organisaties, Kansen, Offertes, Bronnen en Verzoeken". Hier bekijken we alleen "de subtabs die samen een Project vormen: Project Taken, Bronnen en Activiteiten".

Deel 2: Wat verandert de AVG voor mij als ik SuiteCRM gebruik?

Het CRM is een belangrijke bron van gegevens. Je legt daar dus ook veel in vast. De AVG is onder andere bedoeld om onnodig (lang) vastleggen en gebruiken van (te veel) gegevens in te perken. Waar het CRM juist bedoeld is om gegevens in te verzamelen en te gebruiken, kan het echter ook goed helpen bij het beheren en, uiteindelijk, vernietigen ervan. In deze blog geven we de situatie weer die de AVG creeert en bieden we enkele handvatten hoe je het CRM kunt gebruiken om daarmee om te gaan.

 

Wat verandert de AVG voor mij als ik SuiteCRM of Alfresco gebruik?

In dit drieluik gaan wij bekijken welke invloed de AVG heeft op het gebruik van Alfresco of SuiteCRM. Door het werkproces en stappenplan te volgen kan je gaan handelen volgens de richtlijnen van de AVG. Als eerste komt er een algemene introductie, daarna behandelen we SuiteCRM en we sluiten af met Alfresco. Door jou meer inzicht te geven kan je beter gaan werken met deze producten icm de AVG.

 

Mailmerge functionaliteit met module PDF sjablonen

Als gebruiker van SuiteCRM is het handig om gebruik te maken van een specifieke betaalde uitbreiding van het CRM. In dit geval hebben we het over de Mailmerge functionaliteit icm pdf sjabloon of een word sjabloon.
Mocht je deze uitbreiding bij ons afnemen dan kan je na het lezen van deze blogpost snel aan de slag en spoedig resultaat boeken.

  1. Sjablonen creëren met de module PDF sjablonen  
  2. Mailmerge functionaliteit  
  3. Voorbeeld PDF sjablonen  
  4. Hoe maak je gebruik van deze sjablonen?  

Pagina's