We hebben ons op Alfresco gebaseerde dienst opgedeeld in handige modules. Je start met een basismodule; daarvoor krijg je een volledig functionele omgeving door ons gehost. Wil je meer functionaliteit, of ben je een wat grotere organisatie die meer capaciteit (snelheid en/of opslag) nodig heeft? Dan breid je die basismodule eenvoudig uit met een van de andere modules.
Beschikbare modules
Basismodule Alfresco 7.3
- Eigen installatie van Alfresco 7.3
- Inclusief nieuwe Alfresco Search Services.
- Verbeterde REST API.
- Ook te gebruiken met eigen interface.
- Op een door ons beheerde server.
- Voldoende capaciteit voor kleinere organisaties.
- Opslagcapaciteit voor gegevens van 150GB.
Kosten per maand: € 299
Online office
- Bewerk office documenten direct in Alfresco.
- Geen licentiekosten voor MS Office.
- Niets installeren en geen onderhoud nodig.
- Werk met meerdere gelijktijdig in één bestand.
- Ondersteunt MS Office en LibreOffice bestanden.
- Online LibreOffice, dus volwaardige office applicatie.
- Opslaan gebeurt automatisch als nieuwe versie.
Kosten per maand: € 65
Service contract (SLA)
- Duidelijkheid over afspraken en oplostijden.
- Extra zekerheid en stabiliteit.
- Ontvang verbeteringen zodra die beschikbaar komen.
- Advies en extra helpdesk voor optimaal gebruik.
- Beschikbaar voor hosted en on-site installaties.
Kosten per maand: vanaf € 190
Record management
- Classificeer documenten en bestanden.
- Koppel en handhaaf metadata als vernietigingstermijnen.
- Maak records aan vanuit de documentenbibliotheek.
- Automatiseer aanmaken van records m.b.v. regels.
- Koppel bestanden aan elkaar en aan meerdere locaties.
- Beheer zelf de metadata en beschikbare zoekopties.
Kosten per maand: € 65
Upload met metadata
- Voeg direct de noodzakelijke metadata toe.
- Verrijk de gegevens al tijdens het uploaden.
- Maakt bestanden beter vindbaar.
- Zelf te koppelen aan één of meer uploadmappen.
- Goed te combineren met regels en Record Managment.
Kosten per maand: € 65
Slimme mappen
- Realiseer weergave op basis van metadata toe.
- Brengt orde aan in werkprocessen.
- Maak zelf je weergavemodellen.
- Extra krachtig i.c.m. eigen datamodellen.
- Inclusief uitbreiding Extra Snelheid.
Kosten per maand: € 65
Extra snelheid
- Meer geheugen en processorkracht voor extra snelheid
- Werk comfortabel en snel met meer gebruikers.
- Meerdere keren toe te voegen voor extra veel snelheid.
- Proactief advies bij het naderen van de capaciteit.
- Bepaal zelf of en wanneer je extra snelheid nodig hebt.
Kosten per maand: € 65
Extra opslag
- Extra opslag voor gegevens van 150GB.
- Meerdere keren toe te voegen voor extra veel opslag.
- Pro-actief advies bij het naderen van de opslagcapaciteit.
- Bepaal zelf of en wanneer je extra opslag bij koopt.
- Kortingen bij grotere opslagbehoeftes.
Kosten per maand: € 65
Meer lezen over Alfresco?
We hadden te maken met een klassieke ‘silo’ situatie; klant- en prospectinformatie op diverse plekken opgeslagen of zelfs niet opgeslagen en alleen maar in de hoofden van buitendienst. We waren positief verrast dat ECM2 de CE versie kan aanbieden in hosted versie én met belangrijke aanvullingen én tegen flink lagere kosten dan de commerciële versie. ECM2 heeft professioneel synchronisatie tussen ons ERP systeem en de hosted SuiteCRM software gerealiseerd. Nu hebben mijn Sales mensen (binnen- & buitendienst) een integraal inzicht in klanten en prospects.
De Nederlandse transplantatiestichting gebruikt Alfresco voor het bewaren van belangrijke documenten van het donatieproces. Afgelopen jaar moest er een upgrade plaatsvinden van Alfresco. We hebben met een paar Alfresco partners gepraat, maar ECM2 onderscheidde zich door kennis van zaken en met name de praktische aanpak. We hadden te maken met een consultant die precies wist wat er moest gebeuren en de projectaanpak niet groter maakte dan nodig. We zijn netjes op tijd gemigreerd naar de nieuwste versie. Bij een eerst volgende vraag voor ondersteuning bij Alfresco nemen we zeker contact op met ECM2. Als informatiemanager bij de NTS vind ik het belangrijk om met een goede partner samen te werken.
Als Online Marketing bureau gebruikten we al geruime tijd SuiteCRM als relatiebeheersysteem. Hiervoor hadden we ook met Salesforce gewerkt, maar SuiteCRM sloot beter aan op onze wensen. In het begin werd dit door onze eigen medewerkers beheerd. Dat bleek tijdsintensief. Met de hulp van ECM2 hebben we nu een beheerde SuiteCRM oplossing met de juiste modules en vooral ook een paar specialisten die we kunnen bellen voor support. We hebben in samenwerking met ECM2 ook enkele maatwerkaanpassingen gedaan zodat we nog efficiënter met onze tijd kunnen omgaan.
Er werd gewerkt met Dynamics, maar de beschikbaarheid van dat systeem voor Mediawijzer.net liep binnen enkele weken af. Wij vonden in SuiteCRM een goed alternatief en gingen op zoek naar een partner voor aankoop en migratiebegeleiding.
Ondanks het feit dat we veel te weinig tijd hadden (slechts 2 weken) heeft ECM2 het proces zeer professioneel en relaxed begeleid, met als gevolg dat er een vlekkeloze omzetting heeft plaatsgevonden. Daarnaast is de nazorg goed te noemen.
Tijdens de start van een bedrijf met meerdere vennoten is het noodzakelijk om te kunnen samenwerken, overzicht te houden en snel te kunnen handelen. Ons probleem was dat er totaal geen overzicht was en we onszelf niet professioneel konden presenteren zonder eigen e-mail-adres, opslag voor bestanden, en het beheren van ons netwerk en leads. De oplossing bleek om vanuit één systeem te werken. Dat geeft overzicht, voegt content samen, verhoogt de professionaliteit en helpt ons bij de snelle groei. E-mail, Documentbeheer en CRM zijn een must voor ieder bedrijf.
ECM2 is daarnaast super accuraat in het oplossen en beantwoorden van vragen. Zeer professioneel.
Voorheen maakten we gebruik van een eigen CRM. Echter liepen we steeds vaker tegen beperkingen op en was er te weinig tijd voor doorontwikkelen en beheer. Na overstappen zijn we daar nu geen tijd meer aan kwijt. Belangrijker is dat we nu werken met een echt CRM. Bij inrichting bleek al snel dat we aanpassingen op veldniveau en in scherm lay-out gemakkelijk zelf kunnen uitvoeren. Inmiddels versturen we maandelijks via het CRM een nieuwsbrief via e-mail, worden contactaanvragen via de website automatisch als Lead opgenomen en heb ik een dashboard met actuele verkoopcijfers. En dat in een tijdsbestek van nog geen half jaar, met natuurlijk hulp van de helpdesk van ECM2 op de achtergrond.
De leden van de beroepsvereniging voor Mesologie (NVVM) wilden een betere manier om informatie onderling te delen en te vinden; het bestaande intranet voldeed niet meer. Uit onderzoek bleek dat een DMS onze behoefte kon vervullen en hierbij kwamen we op Alfresco uit. Aangezien we therapeuten zijn en geen techneuten, wilden we een gehoste versie van Alfresco. ECM2 zorgt voor de hard- en de software en wij zorgen zelf voor inrichting en functioneel beheer. Wat ons betreft een goed werkende combinatie.
We werkten al in een CRM omgeving, maar we konden de punten niet op de 'i' zetten. ECM2 heeft inzicht gegeven in alle mogelijkheden binnen het CRM en heeft gezorgd voor een heel goed werkend systeem speciaal ontworpen voor Viscon. Verder zijn we erg tevreden over de snelle en bovenal goede support vanuit ECM2.
De Gemeente Roermond werkt met 6 andere gemeenten samen op het sociale domein. Door deze samenwerking hadden we sterke behoefte om informatie op één plek ter beschikking te hebben en gezamenlijk te kunnen bewerken. Daarvoor was een samenwerkingsomgeving nodig die snel opgeleverd kon worden. Alfresco MKB blijkt een goed gereedschap te zijn om dat te realiseren. ECM2 heeft ons goed ondersteund bij het opzetten van de omgeving. Ook de nazorg verloopt heel positief: een goed bereikbare helpdesk met deskundige mensen.
Toen ik bij Diningcity kwam werken werkten wij al met ECM2. Wij (Diningcity) maken al jaren gebruik van de support en service van ECM2 en dat is niet voor niets. Voor ons is maatwerk erg belangrijk. Doordat onze markt snel verandert, dienen wij snel mee te kunnen veranderen. Hierdoor moeten onze salesprocessen dus ook snel kunnen worden aangepast. Wij hebben een CRM nodig dat deze snelle veranderingen aan kan. Met de support en service van ECM2 is dit mogelijk. ECM2 is altijd bereikbaar en helpt direct bij vragen. De oplossingen die zij aan ons hebben gegeven hebben onze workflow goed geholpen. De efficiëntie van onze salesprocessen is daardoor een stuk hoger.