x
Ondersteuning via chat
x
Vul a.u.b. jouw gegevens in om te verbinden met een medewerker.
Jouw naam: Jouw e-mailadres: Jouw vraag:
Wachten op een medewerker......

CRM Valkuilen

Veelvoorkomende valkuilen bij het implementeren van een CRM

 

Wanneer je besluit om een (nieuw) CRM te gebruiken, dan heb je daar vast goed over nagedacht en weet je waar je aan begint. Omdat de praktijk vaak wat weerbarstiger is dan de theorie hebben we hier een aantal valkuilen uiteen gezet. Het zijn veel voorkomende en vermijdbare problemen uit de praktijk of die wij van klanten hebben gehoord.

Wil je zelf beter geïnformeerd een CRM-traject starten? Kijk hieronder wat de belangrijkste valkuilen zijn en hoe je die kan omzeilen:

Conclusie

Wanneer je begint met een CRM-project moet je er aan denken dat je het serieus aanpakt. Zorg dat je alle stakeholders meeneemt bij de besluitvorming en dat je deze ook definitief meekrijgt. Maak een passend planning met voldoende tijd. Wees zeker dat je voldoende project-capaciteit hebt en dat wanneer het CRM in gebruik is genomen daar ook specifieke capaciteit voor is vrijgemaakt. Zorg voor een interne goede samenwerking met wie verantwoordelijk is voor het CRM. Deze persoon is een vast aanspreekpunt.

Houd in de gaten dat het CRM niet alleen verantwoordelijk is voor het efficiënter werken, maar dat het een combinatie is van meerdere factoren. De situatie verbetert pas als de gehele organisatie werkt aan de nieuwe werkwijze. Neem bij het verandertraject mee de technologie, de werkwijze en de organisatie.

Interesse om dit verder te verkennen?

Neem dan contact met ons op en wij helpen je verder!

 

Laat SuiteCRM voor jou werken.

Laat je verrassen door nieuwe inzichten en mogelijkheden

Meer lezen over SuiteCRM?