Beheer en optimaliseer je relaties en klanteninformatie
Wij hebben drie verschillenden bundels samengesteld om zo tegemoet te komen aan de specifieke behoeftes van de verschillende type bedrijven. Wij richten de SuiteCRM-installaties bij oplevering daar ook op in. Natuurlijk kunnen onze gebruikers daarna hun installatie naar eigen inzicht instellen. Ook kunnen de functionaliteiten van de verschillende bundels uitgebreid worden door extra modules te kiezen. Mochten er dan nog extra behoeftes zijn, dan bieden wij ook de mogelijkheid om nieuwe functionaliteit te ontwikkelen. Naast de standaardmogelijkheden hebben wij daar zelf ook geavanceerde tools voor ontwikkeld die zorgen voor een efficiënt ontwikkeltraject en een dynamische gebruikerservaring.
Hieronder vind je de algemene beschrijving van de verschillende aannames voor elke bundel. Als je je in een van deze groepen herkent, is het wellicht de juiste keus om met die bundel te starten. Upgraden kan natuurlijk altijd.
Starter1-5 medewerkers€11
Bestel- Gebaseerd op SuiteCRM
- 1 Geavanceerd dashboard
- Uitgebreide support
- SLA 10
- Geavanceerde rapportages
- Basis Mobiele App
- Koppeling met Google Maps
- 10x/mnd zoeken in KvK db
- Mail Merge naar MS Word
- Koppeling met VoIP-partner
- Eigen domeinnaam
- Urenregistratie
- “E-mail to SuiteCRM”
- Maatwerk en inrichting
- 25GB Schijfruimte
- Beheerd en met back-up
- Taken draaien elke 5 minuten
Enterprisemeer dan 15 medewerkers€33
Bestel- Gebaseerd op SuiteCRM
- 4 Geavanceerde dashboards
- Uitgebreide support
- SLA 20
- Uitbreidbaar met extra functies
- Geavanceerde rapportages
- Volledige Mobiele App
- Koppeling met Google Maps
- 200x/mnd zoeken in KvK db
- Mail Merge naar MS Word
- Koppeling met VoIP-partner
- Eigen domeinnaam
- Urenregistratie
- “E-mail to SuiteCRM”
- Beveiliging op groepen
- Automatiseer werkzaamheden
- Test-omgeving
- Authenticatie via SAML
- Maatwerk en inrichting
- 250GB Schijfruimte
- Beheerd en met back-up
- Dagelijks back-up downloaden
- Taken draaien elke minuut
- Minimaal 10 gebruikers
CRM Starter
We gaan uit van een startende ondernemer met één tot vijf gebruikers in het CRM. Elke gebruiker moet zo ongeveer alles kunnen doen; er is nog geen duidelijke functionele scheiding aanwezig. De focus van het bedrijf is op klantenbeheer, het winnen van offertes en controle van de omzet.
Om daarbij te ondersteunen, leveren wij in de startpagina van het CRM een aantal zaken mee.
Als eerste zie je een “business To-do” app. Van daaruit kan een gebruiker zijn/haar eigen actiepunten beheren en heeft hij/zij een duidelijk overzicht van de activiteiten waar het bedrijf de aandacht op legt.
Verder beschikt de gebruiker over een keur van handige rapportages rechtstreeks in de startpagina. Deels dienen die als manier om met gegevens te interacteren en deels dienen die als controlemiddel of als overzicht van de stand van zaken.
Voor meer informatie zie handleiding SuiteCRM bundel: Starter.
Daarnaast ben je verzekerd van een dagelijkse back-up van de gegevens in het CRM. Die back-ups blijven tot drie maanden bewaard.
CRM MKB
De MKB-bundel gaat ervan uit dat er gespecialiseerde rollen zijn binnen hetzelfde bedrijf. Het aantal gebruikers is tussen drie en vijftien. De verschillende rollen hebben eigen startpagina’s om vanuit daar hun specifieke taken te kunnen uitvoeren en beheren. Processen spelen hier een belangrijkere rol en die moeten voor zover mogelijk geautomatiseerd worden. Verder is er speciale aandacht voor verkoop, klantencontacten en tevredenheid bij het afhandelen van hun aanvragen.
Wij vullen dit in door via “MyRole HomePage” specifieke startpagina’s te maken voor de verschillende rollen. Hierin bieden verschillende apps overzicht en gemakkelijke toegang tot de dagelijkse taken. vCases ondersteunt het afhandelen van aanvragen. Automatiseren gebeurt met de uitgebreide workflow manager met grafische modelleer-tool.
Voor meer informatie zie handleiding SuiteCRM bundel: MKB.
CRM Enterprise
Dit betreft grotere bedrijven van tussen de tien en honderden gebruikers. Het bedrijf bestaat uit verschillende afdelingen, met complexere interacties, vaak project georiënteerd. HR aspecten zoals uren-registratie spelen een rol. Team-work, waarin deelnemers ideeën kunnen uitwisselen is essentieel. Er zijn managers voor de verschillende afdelingen.
Wij vullen dit in door verschillen extra modules mee te bundelen: project management en uren-registratie. Elke rol krijg een eigen startpagina met eigen faciliteiten. We bieden ook advies-diensten om het CRM aan het bedrijf aan te passen om deze succesvol te introduceren.
Naast de dagelijkse back-up, die wij voor enterprise klanten ook als automatische download beschikbaar stellen, bestaat de mogelijkheid om authenticatie via SAML (SSO, één-login proces op basis van jouw eigen authenticatie server) in te stellen en een eigen domeinnaam te gebruiken.
Meer lezen over SuiteCRM?
We hadden te maken met een klassieke ‘silo’ situatie; klant- en prospectinformatie op diverse plekken opgeslagen of zelfs niet opgeslagen en alleen maar in de hoofden van buitendienst. We waren positief verrast dat ECM2 de CE versie kan aanbieden in hosted versie én met belangrijke aanvullingen én tegen flink lagere kosten dan de commerciële versie. ECM2 heeft professioneel synchronisatie tussen ons ERP systeem en de hosted SuiteCRM software gerealiseerd. Nu hebben mijn Sales mensen (binnen- & buitendienst) een integraal inzicht in klanten en prospects.
De Nederlandse transplantatiestichting gebruikt Alfresco voor het bewaren van belangrijke documenten van het donatieproces. Afgelopen jaar moest er een upgrade plaatsvinden van Alfresco. We hebben met een paar Alfresco partners gepraat, maar ECM2 onderscheidde zich door kennis van zaken en met name de praktische aanpak. We hadden te maken met een consultant die precies wist wat er moest gebeuren en de projectaanpak niet groter maakte dan nodig. We zijn netjes op tijd gemigreerd naar de nieuwste versie. Bij een eerst volgende vraag voor ondersteuning bij Alfresco nemen we zeker contact op met ECM2. Als informatiemanager bij de NTS vind ik het belangrijk om met een goede partner samen te werken.
Als Online Marketing bureau gebruikten we al geruime tijd SuiteCRM als relatiebeheersysteem. Hiervoor hadden we ook met Salesforce gewerkt, maar SuiteCRM sloot beter aan op onze wensen. In het begin werd dit door onze eigen medewerkers beheerd. Dat bleek tijdsintensief. Met de hulp van ECM2 hebben we nu een beheerde SuiteCRM oplossing met de juiste modules en vooral ook een paar specialisten die we kunnen bellen voor support. We hebben in samenwerking met ECM2 ook enkele maatwerkaanpassingen gedaan zodat we nog efficiënter met onze tijd kunnen omgaan.
Er werd gewerkt met Dynamics, maar de beschikbaarheid van dat systeem voor Mediawijzer.net liep binnen enkele weken af. Wij vonden in SuiteCRM een goed alternatief en gingen op zoek naar een partner voor aankoop en migratiebegeleiding.
Ondanks het feit dat we veel te weinig tijd hadden (slechts 2 weken) heeft ECM2 het proces zeer professioneel en relaxed begeleid, met als gevolg dat er een vlekkeloze omzetting heeft plaatsgevonden. Daarnaast is de nazorg goed te noemen.
Tijdens de start van een bedrijf met meerdere vennoten is het noodzakelijk om te kunnen samenwerken, overzicht te houden en snel te kunnen handelen. Ons probleem was dat er totaal geen overzicht was en we onszelf niet professioneel konden presenteren zonder eigen e-mail-adres, opslag voor bestanden, en het beheren van ons netwerk en leads. De oplossing bleek om vanuit één systeem te werken. Dat geeft overzicht, voegt content samen, verhoogt de professionaliteit en helpt ons bij de snelle groei. E-mail, Documentbeheer en CRM zijn een must voor ieder bedrijf.
ECM2 is daarnaast super accuraat in het oplossen en beantwoorden van vragen. Zeer professioneel.
Voorheen maakten we gebruik van een eigen CRM. Echter liepen we steeds vaker tegen beperkingen op en was er te weinig tijd voor doorontwikkelen en beheer. Na overstappen zijn we daar nu geen tijd meer aan kwijt. Belangrijker is dat we nu werken met een echt CRM. Bij inrichting bleek al snel dat we aanpassingen op veldniveau en in scherm lay-out gemakkelijk zelf kunnen uitvoeren. Inmiddels versturen we maandelijks via het CRM een nieuwsbrief via e-mail, worden contactaanvragen via de website automatisch als Lead opgenomen en heb ik een dashboard met actuele verkoopcijfers. En dat in een tijdsbestek van nog geen half jaar, met natuurlijk hulp van de helpdesk van ECM2 op de achtergrond.
De leden van de beroepsvereniging voor Mesologie (NVVM) wilden een betere manier om informatie onderling te delen en te vinden; het bestaande intranet voldeed niet meer. Uit onderzoek bleek dat een DMS onze behoefte kon vervullen en hierbij kwamen we op Alfresco uit. Aangezien we therapeuten zijn en geen techneuten, wilden we een gehoste versie van Alfresco. ECM2 zorgt voor de hard- en de software en wij zorgen zelf voor inrichting en functioneel beheer. Wat ons betreft een goed werkende combinatie.
We werkten al in een CRM omgeving, maar we konden de punten niet op de 'i' zetten. ECM2 heeft inzicht gegeven in alle mogelijkheden binnen het CRM en heeft gezorgd voor een heel goed werkend systeem speciaal ontworpen voor Viscon. Verder zijn we erg tevreden over de snelle en bovenal goede support vanuit ECM2.
De Gemeente Roermond werkt met 6 andere gemeenten samen op het sociale domein. Door deze samenwerking hadden we sterke behoefte om informatie op één plek ter beschikking te hebben en gezamenlijk te kunnen bewerken. Daarvoor was een samenwerkingsomgeving nodig die snel opgeleverd kon worden. Alfresco MKB blijkt een goed gereedschap te zijn om dat te realiseren. ECM2 heeft ons goed ondersteund bij het opzetten van de omgeving. Ook de nazorg verloopt heel positief: een goed bereikbare helpdesk met deskundige mensen.
Toen ik bij Diningcity kwam werken werkten wij al met ECM2. Wij (Diningcity) maken al jaren gebruik van de support en service van ECM2 en dat is niet voor niets. Voor ons is maatwerk erg belangrijk. Doordat onze markt snel verandert, dienen wij snel mee te kunnen veranderen. Hierdoor moeten onze salesprocessen dus ook snel kunnen worden aangepast. Wij hebben een CRM nodig dat deze snelle veranderingen aan kan. Met de support en service van ECM2 is dit mogelijk. ECM2 is altijd bereikbaar en helpt direct bij vragen. De oplossingen die zij aan ons hebben gegeven hebben onze workflow goed geholpen. De efficiëntie van onze salesprocessen is daardoor een stuk hoger.