Hoe ziet jullie IT-landschap er technisch gezien uit?
De volledige infrastructuur is te complex om weer te geven.
Op hoofdlijnen hanteren we een via het publieke internet benaderbare voorkant. Die voorkant haalt via een van het internet afgescheiden netwerk de gegevens op bij de applicatieservers. Die applicatieservers maken weer gebruik van database servers, authenticatieservers, mailservers en meer.
Verder maken we gebruik van twee datacenters die via een van het internet afgescheiden netwerk met elkaar in verbinding staan. Zijn er dus problemen in het ene datacenter, dan kunnen we overschakelen op het andere. Dat geldt overigens niet voor alle diensten. dus vraag ons naar hoge beschikbaarheid indien dat belangrijk is voor jouw organisatie.
Zie hieronder voor een weergave daarvan:
Hoge spamscore voorkomen met SPF record
Indien je e-mails met jouw domein wilt versturen bij het gebruik van onze diensten, dan is het van belang om aan te geven aan de ontvanger welke servers dat mogen. Het is verstandig onderstaande uit te voeren als je bijvoorbeeld e-mails of nieuwsbrieven verstuurt via het CRM of gebruikmaakt van workflows in het DMS: die zorgen allemaal voor e-mailverkeer.
Om een hoge spamscore te voorkomen, voeg je een sogenaamde SPF-record toe aan het DNS van jouw domeinnaam. Die kan er bijvoorbeeld als volgt uitzien:
v=spf1 a mx include:_spf.ecm2.nl ~all
Indien je al een SPF record hebt, gaat het erom dat je daar in ieder geval dit onderdeel "include:_spf.ecm2.nl" aan toevoegt. Dat zorgt ervoor dat email die vanaf jouw domein komt via onze servers verstuurd mag worden.
Wil je meer weten voordat je iets toevoegt of aanpast, neem dan contact met ons op, of kijk bij de organisatie die over de SPF-records gaat voor uitgebreide informatie over alle instellingen.
Laat bij voorkeur je DNS aanpassen door een professionele partij. Als je zelf je DNS aanpast, let dan op de Time To Live waarde (TTL) in je DNS configuratie. Noteer de huidige TTL, bijvoorbeeld 3 uur, of 10800 seconden. Wijzig deze naar 1 minuut. Wacht nu de tijd van de oude TTL (bijvoorbeeld 3 uur).
Ik heb per ongeluk iets verwijderd, kunnen jullie dat terugzetten uit de back-up?
Wij draaien dagelijkse back-ups en bewaren die tot drie maanden. Deze back-ups zijn bedoeld voor noodgevallen, niet voor alledaags gebruik.
In zowel Alfresco als NLCloudOpslag kan je zelfstandig bestanden danwel e-mails teugzetten uit de prullenbak. Kijk daarvoor in de betreffende handleiding. Voor SuiteCRM is een dergelijke functionaliteit echter niet beschikbaar. Daarvoor kunnen wij op een ander niveau nog verwijderde gegevens terughalen. Dat geldt echter niet voor gewijzigde gegevens.
In gevallen waarbij het terugzetten van een back-up noodzakelijk is, zullen wij de tijd die we daaraan kwijt zijn doorberekenen tegen ons dan geldende uurtarief.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Je kunt je wachtwoord resetten via het Beheerportaal.
Klik op de pagina die opent op de link onder de invulvelden, genaamd 'Wachtwoord vergeten?' en vul je gebruikersnaam in. Wij versturen dan een e-mail naar dat emailadres. Volg de instructies in die e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Let op dat dat wachtwoord voor alle diensten ven ECM2 geldt, dus pas applicaties of mobiele Apps die je gebruikt navenant aan.
Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens?
Jouw gegevens wijzig je in het adresboek via het Beheerportaal. Log daarop in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
De persoonlijke gegevens binnen de applicaties pas je in de betreffende applicatie zelf aan.
Is er voor Alfresco ook een Nederlandse handleiding beschikbaar?
Ja. Wij hebben een online handleiding beschikbaar. Ook is er een uitgebreide, algemene online handleiding in het Engels beschikbaar via de softwareleverancier, inclusief video's.
Is het mogelijk om de dienst verder te personaliseren of om functionaliteit toe te voegen en/of aan te passen?
Ja, dat is mogelijk bij het MKB-pakket. Doordat wij gebruikmaken van een open platform en wij bij het MKB-pakket elke klant op een eigen server plaatsen, is het mogelijk om maatwerk toe te passen. Neem daarvoor contact op met helpdesk@ecm2.nl.
Foutmelding ‘Fout 0x800700DF: De bestandsgrootte overschrijdt de toegestane limiet overschreden en kan niet worden opgeslagen.’
Als je met Windows via WebDAV (netwerkschijf) een bestand van Alfresco downloadt dat groter is dan 50MB, kun je de foutmelding krijgen: 'Fout 0x800700DF: De bestandsgrootte overschrijdt de toegestane limiet overschreden en kan niet worden opgeslagen..'of 'Kan niet kopiƫren : kan niet lezen van het bronbestand of schijf'.
Op deze pagina biedt Microsoft een oplossing voor dit probleem.
Staat jouw vraag er niet bij?
Kijk in de handleidingen van de producten of neem contact met ons op via e-mail of telefoon. Zie onze contactgegevens.
Ik heb enkele bestanden verwijderd, maar krijg nog steeds de melding dat de schijfruimte ontoereikend is. Hoe kan dat?
Als veiligheidsmaatregel worden de bestanden niet direct verwijderd, maar in een archief geplaatst. Neem contact op met de helpdesk om de bestanden definitief te laten verwijderen.