Is er voor NLCloudOpslag ook een handleiding beschikbaar?
Ja. Wij hebben een hier online handleiding beschikbaar.
Sommige mappen willen niet synchroniseren
Als je één of meer mappen mist die bij anderen wel zichtbaar zijn en waar je zeker toegang toe moet hebben, of als je een melding in de DeskApp zien dat het syncen is gestopt door een melding en een geel waarschuwingsbord, dan kan dat komen door de naam van een map of een bestand.
Dit kan komen doordat Windows bepaalde beperkingen heeft die andere besturingssystemen (Mac OS, Linux, Android, iOS) niet hebben. Zo is het onder Windows niet mogelijk om een map- of bestandsnaam te laten eindigen op een punt of spatie en kan dat in de andere besturingssystemen wel. Werk je dus in zo'n multi-besturingssysteem omgeving, dan kan je hier te maken mee krijgen.
De oplossing is om de betreffende map- of bestandsnaam in de Webapp een andere naam te geven en te wachten tot er opnieuw gesynchroniseerd wordt, of de synchronisatie handmatig opstarten.
Onder Linux vraagt de Nextcloud App elke keer bij opstarten om opnieuw in te loggen.
In veel gevallen komt dit doordat de Nextcloud App dan niet bij de keyring kan. Je lost dit op door "libgnome-keyring" te installeren en de Nextcloud app opnieuw op te starten.
Hoe ziet jullie IT-landschap er technisch gezien uit?
De volledige infrastructuur is te complex om weer te geven.
Op hoofdlijnen hanteren we een via het publieke internet benaderbare voorkant. Die voorkant haalt via een van het internet afgescheiden netwerk de gegevens op bij de applicatieservers. Die applicatieservers maken weer gebruik van database servers, authenticatieservers, mailservers en meer.
Verder maken we gebruik van twee datacenters die via een van het internet afgescheiden netwerk met elkaar in verbinding staan. Zijn er dus problemen in het ene datacenter, dan kunnen we overschakelen op het andere. Dat geldt overigens niet voor alle diensten. dus vraag ons naar hoge beschikbaarheid indien dat belangrijk is voor jouw organisatie.
Zie hieronder voor een weergave daarvan:
Hoge spamscore voorkomen met SPF record
Indien je e-mails met jouw domein wilt versturen bij het gebruik van onze diensten, dan is het van belang om aan te geven aan de ontvanger welke servers dat mogen. Het is verstandig onderstaande uit te voeren als je bijvoorbeeld e-mails of nieuwsbrieven verstuurt via het CRM of gebruikmaakt van workflows in het DMS: die zorgen allemaal voor e-mailverkeer.
Om een hoge spamscore te voorkomen, voeg je een sogenaamde SPF-record toe aan het DNS van jouw domeinnaam. Die kan er bijvoorbeeld als volgt uitzien:
v=spf1 a mx include:_spf.ecm2.nl ~all
Indien je al een SPF record hebt, gaat het erom dat je daar in ieder geval dit onderdeel "include:_spf.ecm2.nl" aan toevoegt. Dat zorgt ervoor dat email die vanaf jouw domein komt via onze servers verstuurd mag worden.
Wil je meer weten voordat je iets toevoegt of aanpast, neem dan contact met ons op, of kijk bij de organisatie die over de SPF-records gaat voor uitgebreide informatie over alle instellingen.
Laat bij voorkeur je DNS aanpassen door een professionele partij. Als je zelf je DNS aanpast, let dan op de Time To Live waarde (TTL) in je DNS configuratie. Noteer de huidige TTL, bijvoorbeeld 3 uur, of 10800 seconden. Wijzig deze naar 1 minuut. Wacht nu de tijd van de oude TTL (bijvoorbeeld 3 uur).
Ik heb per ongeluk iets verwijderd, kunnen jullie dat terugzetten uit de back-up?
Wij draaien dagelijkse back-ups en bewaren die tot drie maanden. Deze back-ups zijn bedoeld voor noodgevallen, niet voor alledaags gebruik.
In zowel Alfresco als NLCloudOpslag kan je zelfstandig bestanden danwel e-mails teugzetten uit de prullenbak. Kijk daarvoor in de betreffende handleiding. Voor SuiteCRM is een dergelijke functionaliteit echter niet beschikbaar. Daarvoor kunnen wij op een ander niveau nog verwijderde gegevens terughalen. Dat geldt echter niet voor gewijzigde gegevens.
In gevallen waarbij het terugzetten van een back-up noodzakelijk is, zullen wij de tijd die we daaraan kwijt zijn doorberekenen tegen ons dan geldende uurtarief.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Je kunt je wachtwoord resetten via het Beheerportaal.
Klik op de pagina die opent op de link onder de invulvelden, genaamd 'Wachtwoord vergeten?' en vul je gebruikersnaam in. Wij versturen dan een e-mail naar dat emailadres. Volg de instructies in die e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Let op dat dat wachtwoord voor alle diensten ven ECM2 geldt, dus pas applicaties of mobiele Apps die je gebruikt navenant aan.
Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens?
Jouw gegevens wijzig je in het adresboek via het Beheerportaal. Log daarop in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
De persoonlijke gegevens binnen de applicaties pas je in de betreffende applicatie zelf aan.
Staat jouw vraag er niet bij?
Kijk in de handleidingen van de producten of neem contact met ons op via e-mail of telefoon. Zie onze contactgegevens.
Van welk datacenter en welke hardware maakt ECM2 gebruik?
De serverhardware is ondergebracht in twee datacenters: één in Haarlem en één in Amsterdam. De infrastructuur is redundant uitgevoerd. Dat betekent dat als één van beide datacenters uitvalt onbereikbaar is, er geen gegevens verloren zijn en onze diensten bereikbaar blijven. De kans dat een datacentrum uitvalt is overigens extreem klein.
Beide datacenters zijn gecertificeerd groen. Dit is gerealiseerd door deze zo efficient mogelijk in te richten en de 'pue' te reduceren tot onder de 1,2. Daarnaast wordt de CO2-uitstoot volledig gecompenseerd.
Overige feiten: -Onze databaseservers maken uitsluitend gebruik van SSD's voor een hoge performance. -Al onze server-software is open source. -Onze diensten draaien op een zogenaamde LAMP-stack: Linux, Apache, PHP, MySQL (MariaDB).