Ik krijg de melding dat de schijfruimte ontoereikend is, maar volgens Windows Verkenner of andere software is dat niet het geval. Hoe kan dit?
Doordat Alfresco gebruikmaakt van versiebeheer, worden alle versies van een bestand bewaard. Deze oudere versies tellen ook mee in de gebruikte schijfruimte. Je kunt de schijfruimte laten uitbreiden door contact op te nemen met de helpdesk, of door oude bestanden te verwijderen.
Wat gebeurt er als ik in Alfresco de in het contract bepaalde schijfruimte overschrijd?
Op de schijfruimte zit geen harde limiet. Je kunt dus blijven doorwerken. Neem voor een goede afhandeling contact op met de helpdesk op om de schijfruimte te laten uitbreiden, of verwijder enkele niet-gebruikte bestanden en neem contact met ons op om de bestanden definitief te laten verwijderen.
Wij controleren de hoeveelheid gebruikte schijfruimte op regelmatige basis.
Van welk datacenter en welke hardware maakt ECM2 gebruik?
De serverhardware is ondergebracht in twee datacenters: één in Haarlem en één in Amsterdam. De infrastructuur is redundant uitgevoerd. Dat betekent dat als één van beide datacenters uitvalt onbereikbaar is, er geen gegevens verloren zijn en onze diensten bereikbaar blijven. De kans dat een datacentrum uitvalt is overigens extreem klein.
Beide datacenters zijn gecertificeerd groen. Dit is gerealiseerd door deze zo efficient mogelijk in te richten en de 'pue' te reduceren tot onder de 1,2. Daarnaast wordt de CO2-uitstoot volledig gecompenseerd.
Overige feiten: -Onze databaseservers maken uitsluitend gebruik van SSD's voor een hoge performance. -Al onze server-software is open source. -Onze diensten draaien op een zogenaamde LAMP-stack: Linux, Apache, PHP, MySQL (MariaDB).
Wat doe ik als ik een dienst niet kan bereiken?
Probeer altijd als eerste een 'hard refresh' te doen door Ctrl + Shift + R in te geven. De pagina ververst dan en laadt eventuele nieuwe code. Lukt dat niet, controleer dan je internetverbinding door een andere site te bezoeken en deze te verversen (Ctrl+R (Windows) of CMD+R (MacOS). Wordt die site opnieuw geladen, dan kan het zijn dat er een storing is in onze dienstverlening. Wij hebben zelf een signaleringssysteem dat controleert op de beschikbaarheid van onze diensten en wij zijn de storing waarschijnlijk al aan het oplossen. Wil je graag bericht als de storing is verholpen, stuur een mail met de melding van de uitval naar helpdesk@ecm2.nl. Vermeld in de mail in ieder geval de dienst waar het om gaat en je contactgegevens. Nadat wij de storing hebben opgelost melden wij dit via email.
Let ook op dat er onderhoud gepleegd kan worden tijdens ons servicevenster op woensdagen tussen 22:30 en 0.00. Wij berichten je altijd van tevoren over dergelijke werkzaamheden per email.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Voor alle diensten van ECM2 wijzig je je wachtwoord in het Beheerportaal.
De persoonlijke gegevens voor de applicaties pas je in de betreffende applicatie zelf aan.
Let op dat dat wachtwoord voor alle diensten ven ECM2 geldt, dus pas applicaties of mobiele Apps die je gebruikt navenant aan.
Onder ‘Sites’ zie ik een Site niet terug
In het menu Sites, zie je alleen sites die je als favoriet hebt gemarkeerd. Om een nieuwe Site in het menu te zetten, zoek je de Site op, en klik je in het menu Sites op [Sitenaam] toevoegen aan favorieten.