Wat gebeurt er als ik in SuiteCRM de in het contract bepaalde schijfruimte overschrijd?
Indien je de schijfruimte overschrijdt nemen wij contact met jou op om deze uit te breiden. Zie je de overschrijding zelf al aankomen, neem contact op met de helpdesk. Ook kan je dit aanvragen via het Beheerportaal.
Wat gebeurt er als ik in SuiteCRM het in het contract bepaalde aantal gebruikers overschrijd?
Je kan zelf geen gebruikers aanmaken, daardoor kan je het aantal gebruikers niet ongemerkt overschrijden. Wil je meer gebruikers toegang geven, neem dan contact op met de helpdesk. Ook kan je dit aanvragen via het Beheerportaal.
Ik krijg de melding dat het gebruikte beveiligingscertificaat niet geldig is.
Wij gebruiken uitsluitend geldige en breed geaccepteerde certificaten. Bij ons CRM-aanbod kan het echter zo zijn dat wanneer u gebruikmaakt van Windows XP en Internet Explorer, de melding van een ongeldig certificaat wordt getoond. Dit is een limitering van Internet Explorer op Windows XP (en ouder). Indien u een andere browser gebruikt, bijvoorbeeld Firefox of Chrome, dan wordt de melding niet weergegeven. Nieuwere versies van Windows hebben dit probleem niet met Internet Explorer.
Kan ik zelf plugins installeren in SuiteCRM?
Standaard leveren wij veel plugins mee. Andere plugins kan alleen ECM2 op verzoek installeren. Wij controleren hierbij wel op kwaliteit: een instabiele plugin of sterk verouderde plugin installeren we niet. Als je een specifieke plugin in gedachten hebt en voor je bestelling wil weten of we deze installeren, kun je een e-mail sturen aan de helpdesk.
Krijg ik ook administrator-toegang tot SuiteCRM?
Tenzij anders afgesproken, heeft de aanvragen administrator-toegang tot de SuiteCRM installatie. Dit staat ook vermeld in de PDF met logingegevens. Deze gebruiker krijgt toegang tot de meeste instellingen op het administrator-scherm. Enkele opties zijn niet beschikbaar omdat ze de dienstverlening kunnen verstoren.
Hoe wordt het webadres bepaald? Kan ik ook mijn eigen domeinnaam gebruiken?
Ja, bij SuiteCRM is het mogelijk om de dienst te koppelen aan je eigen domeinnaam. Neem daarvoor contact met de helpdesk op. Kies je hier niet voor, dan zal je jouw dienst kunnen bereiken onder <jouw-bedrijfsnaam>.crm.ecm2.nl
Om jouw domeinnaam te kunnen koppelen dien je zelf ook enkele handelingen uit te (laten) voeren aan het DNS van je domeinnaam en voor het accorderen van de uitgifte van een SSL-certificaat voor jouw domeinnaam. Je krijgt daarvoor van ons de benodigde instructies.
Van welk datacenter en welke hardware maakt ECM2 gebruik?
De serverhardware is ondergebracht in twee datacenters: één in Haarlem en één in Amsterdam. De infrastructuur is redundant uitgevoerd. Dat betekent dat als één van beide datacenters uitvalt onbereikbaar is, er geen gegevens verloren zijn en onze diensten bereikbaar blijven. De kans dat een datacentrum uitvalt is overigens extreem klein.
Beide datacenters zijn gecertificeerd groen. Dit is gerealiseerd door deze zo efficient mogelijk in te richten en de 'pue' te reduceren tot onder de 1,2. Daarnaast wordt de CO2-uitstoot volledig gecompenseerd.
Overige feiten: -Onze databaseservers maken uitsluitend gebruik van SSD's voor een hoge performance. -Al onze server-software is open source. -Onze diensten draaien op een zogenaamde LAMP-stack: Linux, Apache, PHP, MySQL (MariaDB).
Wat doe ik als ik een dienst niet kan bereiken?
Probeer altijd als eerste een 'hard refresh' te doen door Ctrl + Shift + R in te geven. De pagina ververst dan en laadt eventuele nieuwe code. Lukt dat niet, controleer dan je internetverbinding door een andere site te bezoeken en deze te verversen (Ctrl+R (Windows) of CMD+R (MacOS). Wordt die site opnieuw geladen, dan kan het zijn dat er een storing is in onze dienstverlening. Wij hebben zelf een signaleringssysteem dat controleert op de beschikbaarheid van onze diensten en wij zijn de storing waarschijnlijk al aan het oplossen. Wil je graag bericht als de storing is verholpen, stuur een mail met de melding van de uitval naar helpdesk@ecm2.nl. Vermeld in de mail in ieder geval de dienst waar het om gaat en je contactgegevens. Nadat wij de storing hebben opgelost melden wij dit via email.
Let ook op dat er onderhoud gepleegd kan worden tijdens ons servicevenster op woensdagen tussen 22:30 en 0.00. Wij berichten je altijd van tevoren over dergelijke werkzaamheden per email.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Voor alle diensten van ECM2 wijzig je je wachtwoord in het Beheerportaal.
De persoonlijke gegevens voor de applicaties pas je in de betreffende applicatie zelf aan.
Let op dat dat wachtwoord voor alle diensten ven ECM2 geldt, dus pas applicaties of mobiele Apps die je gebruikt navenant aan.
Outlook plugins
Voor SuiteCRM zijn Outlook plug-ins beschikbaar van derde partijen. Veel vookomende problemen met Outlook worden veroorzaakt door andere, vaak ongebruikte plugins, of doordat Outlook een plugin inactief maakt. Om dit te verhelpden sluit u Outlook af. Klik vervolgens rechts op de Outlook snelkoppeling en op 'Voer uit als Administrator'. Ga nu in Outlook naar Bestand > Opties > Invoegtoepassingen en klik op 'Beheren'. Verwijder hier invoegtoepassingen die u niet gebruikt en maak de SuiteCRM plugin actief.
Als u een plugin actief heeft gemaakt en Outlook dit na opnieuw opstarten ongedaan maakt, moet u het Windows register gebruiken.
Waarschuwing: het register is een belangrijk onderdeel van Windows. Volg deze handleiding exact en wijzig verder niets.
1. Sluit Outlook af, en deinstalleer de plugin vanuit Configuratiescherm>Programma's en Onderdelen.
2. Open regedit.exe door dit in het zoekveld van het startmenu te typen en op Enter te drukken.
3. Ga naar HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > 15.0 > Outlook, waarbij '15.0' staat voor Outlook 2013. Ga naar 14.0 voor Outlook 2010 en 13.0 voor Outlook 2007.
4. 4. Verwijder in Resiliency > 'DisabledItems' en 'CrashingAddinList' de items van het tpe REG_BINARY.
5. Verwijder in Outlook > Addins de items die refereren aan de betreffende plugin.
6. Sluit het register af en installeer de plugin opnieuw.