We divided our Alfresco based service opgedeeld in separate modules. You start with the base module. That contains a fully functional application,hosted by us. Would you like more functionality, or are you a larger organization that needs more storage and/or processing power? You can easily expand upon the base module with extra modules.
Available modules
Base module Alfresco 7.3
- Separate installation of Alfresco 7.3
- Including Alfresco Search Services.
- Improved REST API.
- Possible to use with your own interface.
- Runs on a server managed by us.
- Enough capacity for smaller organisations.
- Base storage capacity of 150GB.
Cost per month: € 299
Online office
- Edit office documents from Alfresco Share.
- No licensing costs for MS Office.
- Nothing to install locally and no support necessary.
- Simultaneously work together in one document.
- Supports MS Office and LibreOffice files.
- Online LibreOffice, so a complete office application.
- Saves changes automatically as new versions.
Cost per month: € 65
Service contract (SLA)
- Clear conditions and response and recovery times.
- Extra security and stability.
- Receive improvements as soon as thei’re available.
- Advice and extra helpdesk for optimum experience.
- Available for hosted and on-site installs.
Cost per month: vanaf € 190
Record management
- Classify documents and files.
- Create and maintain meta data like destruction terms.
- Create records straight from the document library.
- Automate creating records with rules.
- Link files together and to multiple locations.
- Manage the meta data and available search options yourself.
Cost per month: € 65
Upload with meta data
- Direct add the necessary meta data.
- Enrich the meta data while uploading.
- Improves findability of files.
- Specify the rules for the upload folders yourself.
- Good combination with rules and Record Managment.
Cost per month: € 65
Smart folders
- Create folder/file presentations based on meta data.
- Creates order in organizational processes.
- Create your own presentation models.
- Extra powerful with your own data models.
- Including module Extra Speed.
Cost per month: € 65
Extra speed
- More memory and processing power for extra speed
- Keep working comfortably and quickly with more users.
- Applicable multiple times for extra speed.
- Pro-active advice if you’re reacing the capacity limit.
- Decide yourself if and when you need extra speed.
Cost per month: € 65
Extra storage
- Extra storage of 250GB.
- Applicable multiple times for extra storage capacity.
- Pro-active advice if you’re nearing the storage limit.
- Decide yourself if and when you need extra storage.
- Discounts with bigger storage requirements.
Cost per month: € 65
Read more about Alfresco?
We hadden te maken met een klassieke ‘silo’ situatie; klant- en prospectinformatie op diverse plekken opgeslagen of zelfs niet opgeslagen en alleen maar in de hoofden van buitendienst. We waren positief verrast dat ECM2 de CE versie kan aanbieden in hosted versie én met belangrijke aanvullingen én tegen flink lagere kosten dan de commerciële versie. ECM2 heeft professioneel synchronisatie tussen ons ERP systeem en de hosted SuiteCRM software gerealiseerd. Nu hebben mijn Sales mensen (binnen- & buitendienst) een integraal inzicht in klanten en prospects.
De Nederlandse transplantatiestichting gebruikt Alfresco voor het bewaren van belangrijke documenten van het donatieproces. Afgelopen jaar moest er een upgrade plaatsvinden van Alfresco. We hebben met een paar Alfresco partners gepraat, maar ECM2 onderscheidde zich door kennis van zaken en met name de praktische aanpak. We hadden te maken met een consultant die precies wist wat er moest gebeuren en de projectaanpak niet groter maakte dan nodig. We zijn netjes op tijd gemigreerd naar de nieuwste versie. Bij een eerst volgende vraag voor ondersteuning bij Alfresco nemen we zeker contact op met ECM2. Als informatiemanager bij de NTS vind ik het belangrijk om met een goede partner samen te werken.
Als Online Marketing bureau gebruikten we al geruime tijd SuiteCRM als relatiebeheersysteem. Hiervoor hadden we ook met Salesforce gewerkt, maar SuiteCRM sloot beter aan op onze wensen. In het begin werd dit door onze eigen medewerkers beheerd. Dat bleek tijdsintensief. Met de hulp van ECM2 hebben we nu een beheerde SuiteCRM oplossing met de juiste modules en vooral ook een paar specialisten die we kunnen bellen voor support. We hebben in samenwerking met ECM2 ook enkele maatwerkaanpassingen gedaan zodat we nog efficiënter met onze tijd kunnen omgaan.
Er werd gewerkt met Dynamics, maar de beschikbaarheid van dat systeem voor Mediawijzer.net liep binnen enkele weken af. Wij vonden in SuiteCRM een goed alternatief en gingen op zoek naar een partner voor aankoop en migratiebegeleiding.
Ondanks het feit dat we veel te weinig tijd hadden (slechts 2 weken) heeft ECM2 het proces zeer professioneel en relaxed begeleid, met als gevolg dat er een vlekkeloze omzetting heeft plaatsgevonden. Daarnaast is de nazorg goed te noemen.
Tijdens de start van een bedrijf met meerdere vennoten is het noodzakelijk om te kunnen samenwerken, overzicht te houden en snel te kunnen handelen. Ons probleem was dat er totaal geen overzicht was en we onszelf niet professioneel konden presenteren zonder eigen e-mail-adres, opslag voor bestanden, en het beheren van ons netwerk en leads. De oplossing bleek om vanuit één systeem te werken. Dat geeft overzicht, voegt content samen, verhoogt de professionaliteit en helpt ons bij de snelle groei. E-mail, Documentbeheer en CRM zijn een must voor ieder bedrijf.
ECM2 is daarnaast super accuraat in het oplossen en beantwoorden van vragen. Zeer professioneel.
Voorheen maakten we gebruik van een eigen CRM. Echter liepen we steeds vaker tegen beperkingen op en was er te weinig tijd voor doorontwikkelen en beheer. Na overstappen zijn we daar nu geen tijd meer aan kwijt. Belangrijker is dat we nu werken met een echt CRM. Bij inrichting bleek al snel dat we aanpassingen op veldniveau en in scherm lay-out gemakkelijk zelf kunnen uitvoeren. Inmiddels versturen we maandelijks via het CRM een nieuwsbrief via e-mail, worden contactaanvragen via de website automatisch als Lead opgenomen en heb ik een dashboard met actuele verkoopcijfers. En dat in een tijdsbestek van nog geen half jaar, met natuurlijk hulp van de helpdesk van ECM2 op de achtergrond.
De leden van de beroepsvereniging voor Mesologie (NVVM) wilden een betere manier om informatie onderling te delen en te vinden; het bestaande intranet voldeed niet meer. Uit onderzoek bleek dat een DMS onze behoefte kon vervullen en hierbij kwamen we op Alfresco uit. Aangezien we therapeuten zijn en geen techneuten, wilden we een gehoste versie van Alfresco. ECM2 zorgt voor de hard- en de software en wij zorgen zelf voor inrichting en functioneel beheer. Wat ons betreft een goed werkende combinatie.
We werkten al in een CRM omgeving, maar we konden de punten niet op de 'i' zetten. ECM2 heeft inzicht gegeven in alle mogelijkheden binnen het CRM en heeft gezorgd voor een heel goed werkend systeem speciaal ontworpen voor Viscon. Verder zijn we erg tevreden over de snelle en bovenal goede support vanuit ECM2.
De Gemeente Roermond werkt met 6 andere gemeenten samen op het sociale domein. Door deze samenwerking hadden we sterke behoefte om informatie op één plek ter beschikking te hebben en gezamenlijk te kunnen bewerken. Daarvoor was een samenwerkingsomgeving nodig die snel opgeleverd kon worden. Alfresco MKB blijkt een goed gereedschap te zijn om dat te realiseren. ECM2 heeft ons goed ondersteund bij het opzetten van de omgeving. Ook de nazorg verloopt heel positief: een goed bereikbare helpdesk met deskundige mensen.
Toen ik bij Diningcity kwam werken werkten wij al met ECM2. Wij (Diningcity) maken al jaren gebruik van de support en service van ECM2 en dat is niet voor niets. Voor ons is maatwerk erg belangrijk. Doordat onze markt snel verandert, dienen wij snel mee te kunnen veranderen. Hierdoor moeten onze salesprocessen dus ook snel kunnen worden aangepast. Wij hebben een CRM nodig dat deze snelle veranderingen aan kan. Met de support en service van ECM2 is dit mogelijk. ECM2 is altijd bereikbaar en helpt direct bij vragen. De oplossingen die zij aan ons hebben gegeven hebben onze workflow goed geholpen. De efficiëntie van onze salesprocessen is daardoor een stuk hoger.