Veelgestelde vragen
Als ik zoek vind ik niet de gewenste resultaten
Als je in SuiteCRM zoekt naar 'bedrijfswagens', wordt 'De Boer bedrijfswagens' standaard niet gevonden. Dit is om in CRM's met veel data nauwkeurig te kunnen zoeken. Om een zoekopdracht uit te breiden, plaats je een * voor de tekst. Wil je dat dit standaard zo is? Stuur dan een email naar helpdesk@ecm2.nl en vermeld daarbij je bedrijfsnaam.
De SuiteCRM agenda openen in een andere applicatie
Je kunt de SuiteCRM agenda openen in een andere Agenda-applicatie.
1. In SuiteCRM, ga naar je eigen profiel toe door op je naam rechtsboven in het scherm te klikken.
2. Ga naar het tabblad 'Advanced'.
3. Geef onder 'Calendar Options' achter 'Publish key' een willekeurige reeks tekens op. Zie deze reeks als het wachtwoord, dus gebruik minimaal 8 verschillende letters en cijfers.
4. Klik op 'Save' om de key op te slaan en ga terug naar dit tabblad.
5. Kopieer de tekst achter 'iCal integration URL' naar het plakbord.
6. Ga naar de andere kalenderapplicatie en kies voor het toevoegen van een nieuwe agenda. Binnen kalenderapplicaties worden voor dit formaat kalender termen als 'iCal', 'Subscribe' of 'Internetkalender' gebruikt. Als URL voeg je de URL uit punt 5 in, een inlognaam en wachtwoord zijn niet nodig. Die zitten in de URL verwerkt. Geef de URL dus nooit aan iemand die geen toegang tot jouw kalender moet hebben!
E-mail queue problemen
Als je een nieuwsbrief verzendt vanuit de SuiteCRM module campagnes, kunnen de emails soms blijven hangen in het verzendproces. Je kunt de zien in Beheer>E-mail wachtrij. Dat emails blijven hangen, heeft te maken met een niet-bestaande of verkeerd geconfigureerde mailserver waar je naar probeert te verzenden. Je voorkomt dit door in de eerste plaats de 'datakwaliteit' van CRM hoog te houden. Dit doe je door gewijzigde gegevens altijd door te voeren in het CRM, en bij een melding van een niet-bestaand email adres dit bij de contactpersoon als 'ongeldig' aan de vinken of te verwijderen. Als er toch emails blijven hangen, los je dit als volgt op.
1. Ga naar Beheer>E-mail wachtrij
2. Heb je de nieuwsbrief verstuurd aan veel contactpersonen en staat nog maar een klein gedeelte staan in de wachtrij? Het kan zijn dat al deze emailadressen problematisch zijn en verwijderd moeten worden. Controleer dit steeksproefgewijs. Verwerk in de module Contactpersonen dat deze adressen ongeldig zijn, om de problemen een volgende keer te voorkomen!
3. Als er meer emails zijn blijven staan, kopieer dan van de bovenste email in de rij het gedeelte van het emailadres achter het @. Bijvoorbeeld: domein.com.
4. Op mxtoolbox.com/ voer je het adres in en klik je op MX lookup.
5. Als je een tabel met één of meer rijen en de koppen Pref, Hostname en TTL te zien krijgt, is er niets aan de hand. De meeste andere meldingen betekenen dat er iets mis is met de server. Verwijder deze email uit de wachtrij. Verwerk in de module Contactpersonen dat dit adres ongeldig is, om de problemen een volgende keer te voorkomen!
6. Ga zo door, tot je bij een probleemloze email komt.
7. Selecteer alle emails met 'Select 20+', klik op 'Massaal wijzigen', en zet 'In process' op 'Nee'. Klik op 'Verzend e-mails in wachtrij'. In het beste geval worden nu alle emails verzonden. Het kan ook dat je deze stap een aantal keer moet herhalen.
Wil je dat wij dit probleem voor je oplossen, heb je regelmatig problemen bij het verzenden van Campagnes, of wil je een lijst emailadressen valideren? ECM2 kan hierbij helpen. Neem dan contact op met de helpdesk.
Is er voor Alfresco ook een Nederlandse handleiding beschikbaar?
Ja. Wij hebben een online handleiding beschikbaar. Ook is er een uitgebreide, algemene online handleiding in het Engels beschikbaar via de softwareleverancier, inclusief video's.
Foutmelding ‘Fout 0x800700DF: De bestandsgrootte overschrijdt de toegestane limiet overschreden en kan niet worden opgeslagen.’
Als je met Windows via WebDAV (netwerkschijf) een bestand van Alfresco downloadt dat groter is dan 50MB, kun je de foutmelding krijgen: 'Fout 0x800700DF: De bestandsgrootte overschrijdt de toegestane limiet overschreden en kan niet worden opgeslagen..'of 'Kan niet kopiëren : kan niet lezen van het bronbestand of schijf'.
Op deze pagina biedt Microsoft een oplossing voor dit probleem.
Hoe en wanneer kan ik ECM2 bereiken?
Je kunt altijd een mail naar ons versturen. Wij beantwoorden deze zo snel mogelijk.
• info@ecm2.nl voor verkoop en overige vragen
• helpdesk@ecm2.nl voor helpdeskvragen van klanten
• administratie@ecm2.nl voor administratieve vragen van klanten
Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 18.00 op nummer 085 016 0700.
Voor al onze gegevens kijk je op de contactpagina.
Hoe verleng ik mijn contract?
Aan het einde van de eerste contractperiode van drie maanden verlengen wij het contract elke maand met één maand, tenzij anders overeengekomen. Oftewel: het contract loopt automatisch door en is na drie maanden per maand opzegbaar.
Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens?
Jouw gegevens wijzig je in het adresboek via het Beheerportaal. Log daarop in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
De persoonlijke gegevens binnen de applicaties pas je in de betreffende applicatie zelf aan.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Voor alle diensten van ECM2 wijzig je je wachtwoord in het Beheerportaal.
De persoonlijke gegevens voor de applicaties pas je in de betreffende applicatie zelf aan.
Let op dat dat wachtwoord voor alle diensten ven ECM2 geldt, dus pas applicaties of mobiele Apps die je gebruikt navenant aan.
Hoe wordt het webadres bepaald? Kan ik ook mijn eigen domeinnaam gebruiken?
Ja, bij SuiteCRM is het mogelijk om de dienst te koppelen aan je eigen domeinnaam. Neem daarvoor contact met de helpdesk op. Kies je hier niet voor, dan zal je jouw dienst kunnen bereiken onder <jouw-bedrijfsnaam>.crm.ecm2.nl
Om jouw domeinnaam te kunnen koppelen dien je zelf ook enkele handelingen uit te (laten) voeren aan het DNS van je domeinnaam en voor het accorderen van de uitgifte van een SSL-certificaat voor jouw domeinnaam. Je krijgt daarvoor van ons de benodigde instructies.