Veelgestelde vragen
Hoe zeg ik mijn contract op?
Je dient de dienst minimaal 1 kalendermaand voor het aflopen van de contractperiode op te zeggen per e-mail. Zet in de opzeggingsbrief je contactgegevens en welke dienst je wilt opzeggen en bij voorkeur de reden. Dan kunnen wij daar misschien nog wat van leren. Nadat wij de opzegging hebben ontvangen zullen wij je daarvan een bevestiging toesturen. Je kunt de opzegging e-mailen naar administratie@ecm2.nl.
Hoe ziet jullie IT-landschap er technisch gezien uit?
De volledige infrastructuur is te complex om weer te geven.
Op hoofdlijnen hanteren we een via het publieke internet benaderbare voorkant. Die voorkant haalt via een van het internet afgescheiden netwerk de gegevens op bij de applicatieservers. Die applicatieservers maken weer gebruik van database servers, authenticatieservers, mailservers en meer.
Verder maken we gebruik van twee datacenters die via een van het internet afgescheiden netwerk met elkaar in verbinding staan. Zijn er dus problemen in het ene datacenter, dan kunnen we overschakelen op het andere. Dat geldt overigens niet voor alle diensten. dus vraag ons naar hoge beschikbaarheid indien dat belangrijk is voor jouw organisatie.
Zie hieronder voor een weergave daarvan:
Hoge spamscore voorkomen met SPF record
Indien je e-mails met jouw domein wilt versturen bij het gebruik van onze diensten, dan is het van belang om aan te geven aan de ontvanger welke servers dat mogen. Het is verstandig onderstaande uit te voeren als je bijvoorbeeld e-mails of nieuwsbrieven verstuurt via het CRM of gebruikmaakt van workflows in het DMS: die zorgen allemaal voor e-mailverkeer.
Om een hoge spamscore te voorkomen, voeg je een sogenaamde SPF-record toe aan het DNS van jouw domeinnaam. Die kan er bijvoorbeeld als volgt uitzien:
v=spf1 a mx include:_spf.ecm2.nl ~all
Indien je al een SPF record hebt, gaat het erom dat je daar in ieder geval dit onderdeel "include:_spf.ecm2.nl" aan toevoegt. Dat zorgt ervoor dat email die vanaf jouw domein komt via onze servers verstuurd mag worden.
Wil je meer weten voordat je iets toevoegt of aanpast, neem dan contact met ons op, of kijk bij de organisatie die over de SPF-records gaat voor uitgebreide informatie over alle instellingen.
Laat bij voorkeur je DNS aanpassen door een professionele partij. Als je zelf je DNS aanpast, let dan op de Time To Live waarde (TTL) in je DNS configuratie. Noteer de huidige TTL, bijvoorbeeld 3 uur, of 10800 seconden. Wijzig deze naar 1 minuut. Wacht nu de tijd van de oude TTL (bijvoorbeeld 3 uur).
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Je kunt je wachtwoord resetten via het Beheerportaal.
Klik op de pagina die opent op de link onder de invulvelden, genaamd 'Wachtwoord vergeten?' en vul je gebruikersnaam in. Wij versturen dan een e-mail naar dat emailadres. Volg de instructies in die e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Let op dat dat wachtwoord voor alle diensten ven ECM2 geldt, dus pas applicaties of mobiele Apps die je gebruikt navenant aan.
Ik heb een afbeelding in een PDF-template geplaatst, maar deze wordt niet getoond
Als je in een PDF template een afbeelding wil plaatsen, doe dit dan niet door deze rechtstreeks te plakken in de tekst. Hij zal dan niet worden getoond. De goede manier om een afbeelding in te voegen is om deze eerst ergens op internet te plaatsen, bijvoorbeeld op https://img.ecm2.nl/. Vervolgens kopieƫr en plak je de locatie van de afbeelding in 'Insert/edit image'>Image URL.
Ik heb enkele bestanden verwijderd, maar krijg nog steeds de melding dat de schijfruimte ontoereikend is. Hoe kan dat?
Als veiligheidsmaatregel worden de bestanden niet direct verwijderd, maar in een archief geplaatst. Neem contact op met de helpdesk om de bestanden definitief te laten verwijderen.
Ik heb enkele items verwijderd, maar krijg nog steeds de melding dat de schijfruimte ontoereikend is. Hoe kan dat?
Maak eerst de map 'Verwijderde Items' leeg. Is dat onvoldoende, klik dan rechts op het Postvak In > Herstel verwijderde items. Verwijder hier permanent zoveel items als nodig. Een andere mogelijkheid is om een groter account te nemen. Neem hiervoor contact op met de helpdesk.
Ik heb per ongeluk iets verwijderd, kunnen jullie dat terugzetten uit de back-up?
Wij draaien dagelijkse back-ups en bewaren die tot drie maanden. Deze back-ups zijn bedoeld voor noodgevallen, niet voor alledaags gebruik.
In zowel Alfresco als NLCloudOpslag kan je zelfstandig bestanden danwel e-mails teugzetten uit de prullenbak. Kijk daarvoor in de betreffende handleiding. Voor SuiteCRM is een dergelijke functionaliteit echter niet beschikbaar. Daarvoor kunnen wij op een ander niveau nog verwijderde gegevens terughalen. Dat geldt echter niet voor gewijzigde gegevens.
In gevallen waarbij het terugzetten van een back-up noodzakelijk is, zullen wij de tijd die we daaraan kwijt zijn doorberekenen tegen ons dan geldende uurtarief.
Ik krijg de melding dat de schijfruimte ontoereikend is, maar volgens Windows Verkenner of andere software is dat niet het geval. Hoe kan dit?
Doordat Alfresco gebruikmaakt van versiebeheer, worden alle versies van een bestand bewaard. Deze oudere versies tellen ook mee in de gebruikte schijfruimte. Je kunt de schijfruimte laten uitbreiden door contact op te nemen met de helpdesk, of door oude bestanden te verwijderen.
Ik krijg de melding dat het gebruikte beveiligingscertificaat niet geldig is.
Wij gebruiken uitsluitend geldige en breed geaccepteerde certificaten. Bij ons CRM-aanbod kan het echter zo zijn dat wanneer u gebruikmaakt van Windows XP en Internet Explorer, de melding van een ongeldig certificaat wordt getoond. Dit is een limitering van Internet Explorer op Windows XP (en ouder). Indien u een andere browser gebruikt, bijvoorbeeld Firefox of Chrome, dan wordt de melding niet weergegeven. Nieuwere versies van Windows hebben dit probleem niet met Internet Explorer.