Veelgestelde vragen
Wat gebeurt er als ik in SuiteCRM de in het contract bepaalde schijfruimte overschrijd?
Indien je de schijfruimte overschrijdt nemen wij contact met jou op om deze uit te breiden. Zie je de overschrijding zelf al aankomen, neem contact op met de helpdesk. Ook kan je dit aanvragen via het Beheerportaal.
Wat gebeurt er als ik in SuiteCRM het in het contract bepaalde aantal gebruikers overschrijd?
Je kan zelf geen gebruikers aanmaken, daardoor kan je het aantal gebruikers niet ongemerkt overschrijden. Wil je meer gebruikers toegang geven, neem dan contact op met de helpdesk. Ook kan je dit aanvragen via het Beheerportaal.
Wat gebeurt er met verwijderde e-mail?
Verwijderde e-mail en spam worden na 30 dagen verplaatst van de prullenbak naar 'te herstellen items' (klik voor deze map rechts op de prullenbak). Daarna heb je nog 60 dagen om het terug te zetten vanuit 'te herstellen items'.
Wat is de maximale grootte van mails inclusief bijlagen die ik kan verzenden en/of ontvangen?
De maximale grootte van mails inclusief bijlagen is 25MB. Bij berichten groter dan 25MB krijgt de verzender een melding dat de mail te groot is. Verwijder in dat geval één of meerdere bijlagen en verstuur het bericht opnieuw. We raden aan grotere bestanden elders te plaatsen en een link met de email mee te sturen.
Wat is de opzegtermijn?
Voor de dienst geldt een opzegtermijn van 1 maand voor het aflopen van de contractperiode. De dienst dien je per e-mail op te zeggen. Zonder opzegging zal het contract stilzwijgend met één maand worden verlengd.
Welke MX-records stel ik in om mail te ontvangen?
Om de e-mail bestemd voor je domein te ontvangen ontvangt binnen je nieuwe account, volg je deze stappen:
1. Zoek op bij welk bedrijf je domeinnaam geregistreerd staat. Deze partij beheert de zogenaamde DNS records die voor de verwijzing naar onze servers zorgen.
2. Vraag deze partij om de volgende MX-records met de hoogste prioriteit toe te voegen en de andere MX-records te verwijderen (tenzij je een goede reden hebt om deze te behouden): MX 10 mx1.ecm2.nl MX 10 mx2.ecm2.nl
Optioneel:
Om de kans dat verzonden mail als spam wordt gemarkeerd te verkleinen, voeg je daarnaast ook nog een SFP-record toe. Deze geven aan vanaf welke servers mail mag worden verstuurd. Gebruik bijvoorbeeld deze tool die helpt bij het samenstellen van een SPF-record aan. Laat bij voorkeur je DNS aanpassen door een professionele partij. Als je zelf je DNS aanpast, let dan op de Time To Live waarde (TTL) in je DNS configuratie. Noteer de huidige TTL, bijvoorbeeld 3 uur, of 10800 seconden. Wijzig deze naar 1 minuut. Wacht nu de tijd van de oude TTL (bijvoorbeeld 3 uur). Als je ná deze wachttijd je MX-records wijzigt, wordt alle e-mail binnen 1 minuut op de nieuwe locatie afgeleverd. Zet na het wijzigen van de MX-record de TTL altijd weer op een lange waarde.
Wij gebruiken meerdere domeinnamen voor het ontvangen van mail. Kan ik deze allemaal gebruiken?
Wij koppelen zonder extra kosten een ongelimiteerd aantal domeinnamen aan een mailbox. Bedenkt wel van tevoren dat al die mail dan in één mailbox terechtkomt. Je kunt er dan bijvoorbeeld voor kiezen om meerdere accounts af te nemen om de mail te scheiden. Bijvoorbeeld persoonlijke mail van algemene mail die is bestemd voor info@. Dit extra account kan je dan koppelen aan het eerste account, zodat je (naar wens) alle mail in één omgeving kunt beheren.