Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen


Wij draaien dagelijkse back-ups en bewaren die tot drie maanden. Deze back-ups zijn bedoeld voor noodgevallen, niet voor alledaags gebruik.

In zowel Alfresco, NLCloudOpslag als Kopano kan je zelfstandig bestanden danwel e-mails teugzetten uit de prullenbak. Kijk daarvoor in de betreffende handleiding. Voor SuiteCRM is een dergelijke functionaliteit echter niet beschikbaar. Daarvoor kunnen wij op een ander niveau nog verwijderde gegevens terughalen. Dat geldt echter niet voor gewijzigde gegevens.

In gevallen waarbij het terugzetten van een back-up noodzakelijk is, zullen wij de tijd die we daaraan kwijt zijn doorberekenen tegen ons dan geldende uurtarief.

Doordat Alfresco gebruikmaakt van versiebeheer, worden alle versies van een bestand bewaard. Deze oudere versies tellen ook mee in de gebruikte schijfruimte. Je kunt de schijfruimte laten uitbreiden door contact op te nemen met de helpdesk, of door oude bestanden te verwijderen.

Wij gebruiken uitsluitend geldige en breed geaccepteerde certificaten. Bij ons CRM-aanbod kan het echter zo zijn dat wanneer u gebruikmaakt van Windows XP en Internet Explorer, de melding van een ongeldig certificaat wordt getoond. Dit is een limitering van Internet Explorer op Windows XP (en ouder). Indien u een andere browser gebruikt, bijvoorbeeld Firefox of Chrome, dan wordt de melding niet weergegeven. Nieuwere versies van Windows hebben dit probleem niet met Internet Explorer.

1. Controleer dat je beschikt over Outlook 2013 of 2016.
2. Controleer daarna of je Kopano hebt ingesteld via ActiveSync. Installeer eventueel de Kopano Outlook Extension voor meer functionaliteit.
3. Na installatie wordt deze connector automatisch geüpdatet. Bij een goedfunctionerende computer hoeft u deze handeling daarom maar één keer uit te voeren.
4. Controleer of je geen andere connectors hebt geïnstalleerd, zoals die voor Gmail. is dat het geval, volg deze stappen:
- verwijder tijdelijk de andere connector;
- herinstalleer de juiste versie van onze Kopano Outlook Extension;
- maak een nieuw profiel aan en configureer Outlook;
- als je nu mail kunt ontvangen, herinstalleer de andere connector(s).

Heb je problemen met het verwijderen van connectors? Lees in onze handleiding hoe je dit doet.

Wij kunnen de basistaal van de mappen voor je wijzigen. Stuur daarvoor een mail naar onze helpdesk waarin je aangeeft voor welk account dit moet gebeuren en wat de voorkeurstaal is. Deze aanpassing gebeurt zonder verlies van gegevens.

Ja. Wij hebben een online handleiding beschikbaar. Ook is er een uitgebreide, algemene online handleiding in het Engels beschikbaar van de maker.

Ja, dat is mogelijk bij het MKB-pakket. Doordat wij gebruikmaken van een open platform en wij bij het MKB-pakket elke klant op een eigen server plaatsen, is het mogelijk om maatwerk toe te passen. Neem daarvoor contact op met helpdesk@ecm2.nl.

In principe stellen wij geen limiet aan de hoeveelheid mail die onze klanten op die manier willen verzenden. Uitzonderingen daarbij zijn klanten die de dienst misbruiken om spam te versturen en/of als maildienst met (naar onze maatstaven) te hoge volumes. Wij blokkeren in dergelijke gevallen de uitgaande mail van de betreffende SuiteCRM-installatie. In Nederland is duidlijke wetgeving voor spam. Wij gaan ervan uit dat onze klanten zich hier ook aan houden. Lees bij de ACM meer over de geldende regels.

Standaard leveren wij veel plugins mee. Andere plugins kan alleen ECM2 op verzoek installeren. Wij controleren hierbij wel op kwaliteit: een instabiele plugin of sterk verouderde plugin installeren we niet. Als je een specifieke plugin in gedachten hebt en voor je bestelling wil weten of we deze installeren, kun je een e-mail sturen aan de helpdesk.

Tenzij anders afgesproken, heeft de aanvragen administrator-toegang tot de SuiteCRM installatie. Dit staat ook vermeld in de PDF met logingegevens. Deze gebruiker krijgt toegang tot de meeste instellingen op het administrator-scherm. Enkele opties zijn niet beschikbaar omdat ze de dienstverlening kunnen verstoren.