x
Ondersteuning via chat
x
Vul a.u.b. jouw gegevens in om te verbinden met een medewerker.
Jouw naam: Jouw e-mailadres: Jouw vraag:
Wachten op een medewerker......

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen


Voor SuiteCRM zijn Outlook plug-ins beschikbaar van derde partijen. Veel vookomende problemen met Outlook worden veroorzaakt door andere, vaak ongebruikte plugins, of doordat Outlook een plugin inactief maakt. Om dit te verhelpden sluit u Outlook af. Klik vervolgens rechts op de Outlook snelkoppeling en op 'Voer uit als Administrator'. Ga nu in Outlook naar Bestand > Opties > Invoegtoepassingen en klik op 'Beheren'. Verwijder hier invoegtoepassingen die u niet gebruikt en maak de SuiteCRM plugin actief.

Als u een plugin actief heeft gemaakt en Outlook dit na opnieuw opstarten ongedaan maakt, moet u het Windows register gebruiken.

Waarschuwing: het register is een belangrijk onderdeel van Windows. Volg deze handleiding exact en wijzig verder niets.
1. Sluit Outlook af, en deinstalleer de plugin vanuit Configuratiescherm>Programma's en Onderdelen.
2. Open regedit.exe door dit in het zoekveld van het startmenu te typen en op Enter te drukken.
3. Ga naar HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > 15.0 > Outlook, waarbij '15.0' staat voor Outlook 2013. Ga naar 14.0 voor Outlook 2010 en 13.0 voor Outlook 2007.
4. 4. Verwijder in Resiliency > 'DisabledItems' en 'CrashingAddinList' de items van het tpe REG_BINARY.
5. Verwijder in Outlook > Addins de items die refereren aan de betreffende plugin.
6. Sluit het register af en installeer de plugin opnieuw.

Als je één of meer mappen mist die bij anderen wel zichtbaar zijn en waar je zeker toegang toe moet hebben, of als je een melding in de DeskApp zien dat het syncen is gestopt door een melding en een geel waarschuwingsbord, dan kan dat komen door de naam van een map of een bestand.
Dit kan komen doordat Windows bepaalde beperkingen heeft die andere besturingssystemen (Mac OS, Linux, Android, iOS) niet hebben. Zo is het onder Windows niet mogelijk om een map- of bestandsnaam te laten eindigen op een punt of spatie en kan dat in de andere besturingssystemen wel. Werk je dus in zo'n multi-besturingssysteem omgeving, dan kan je hier te maken mee krijgen.
De oplossing is om de betreffende map- of bestandsnaam in de Webapp een andere naam te geven en te wachten tot er opnieuw gesynchroniseerd wordt, of de synchronisatie handmatig opstarten.

Om rapportages en workflows perfect te maken, kun je SQL queries gebruiken. Dit is een functie voor geavanceerde gebruikers, dus vragen hierover vallen niet onder de helpdesk. We kunnen wel een paar tips geven:
-Als je in een SQL query aan de veldnaam refereert, moet deze correct zijn. De correcte veldnaam zie je als je de muis boven het databasesymbool (blokje met drie streepjes) houdt.
-Lukt een query niet? Gebruik dan ${this} in plaats van de veldnaam voor het veld waarop je de query uitvoert.
-Wordt een rapportage niet gegenereerd na alleen het toevoegen van een veld? Voeg dan bij SQL de volgende query in: SELECT [veldnaam] FROM [modulenaam (voeg '_cstm' toe voor custom velden)] WHERE id_c=${this}. Bijvoorbeeld: SELECT name FROM accounts WHERE id=${this}. Of SELECT name_c FROM accounts_cstm WHERE id_c=${this}.
-Tijden worden opgeslagen in de tijdzone GMT. Wil je dit in een rapportage corrigeren, of anderzins met tijden rekenen? Gebruik dan DATE_ADD(${this}, INTERVAL [aantal in cijfers] [tijdseenheid in engels enkelvoud]). Bijvoorbeeld: DATE_ADD(${this}, INTERVAL 1 HOUR).
-Meer informatie over SQL vindt u hier: http://www.w3schools.com/sql/.

Kijk in de handleidingen van de producten of neem contact met ons op via e-mail of telefoon. Zie onze contactgegevens.

De serverhardware is ondergebracht in twee datacenters: één in Haarlem en één in Amsterdam. De infrastructuur is redundant uitgevoerd. Dat betekent dat als één van beide datacenters uitvalt onbereikbaar is, er geen gegevens verloren zijn en onze diensten bereikbaar blijven. De kans dat een datacentrum uitvalt is overigens extreem klein.

Beide datacenters zijn gecertificeerd groen. Dit is gerealiseerd door deze zo efficient mogelijk in te richten en de 'pue' te reduceren tot onder de 1,2. Daarnaast wordt de CO2-uitstoot volledig gecompenseerd.

Overige feiten: -Onze databaseservers maken uitsluitend gebruik van SSD's voor een hoge performance. -Al onze server-software is open source. -Onze diensten draaien op een zogenaamde LAMP-stack: Linux, Apache, PHP, MySQL (MariaDB).

Door redundant uitvoeren van de hardware, het netwerk én door de geografische spreiding van de datacenters, gaan wij uit van een hoge beschikbaarheid van 99,8% per maand. In de praktijk is dat echter vaak meer dan 99,9%.

Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen na de factuurdatum. De betalingsdatum staat ook op de factuur vermeld.

Facturering geschiedt per drie maanden vooraf voor vrijwel alle diensten. Je krijgt een factuur waarop de gebruiksperiode duidelijk staat vermeld. Tussentijdse wijzigingen worden op de volgende factuur verrekend.

Probeer altijd als eerste een 'hard refresh' te doen door Ctrl + Shift + R in te geven. De pagina ververst dan en laadt eventuele nieuwe code. Lukt dat niet, controleer dan je internetverbinding door een andere site te bezoeken en deze te verversen (Ctrl+R (Windows) of CMD+R (MacOS). Wordt die site opnieuw geladen, dan kan het zijn dat er een storing is in onze dienstverlening. Wij hebben zelf een signaleringssysteem dat controleert op de beschikbaarheid van onze diensten en wij zijn de storing waarschijnlijk al aan het oplossen. Wil je graag bericht als de storing is verholpen, stuur een mail met de melding van de uitval naar helpdesk@ecm2.nl. Vermeld in de mail in ieder geval de dienst waar het om gaat en je contactgegevens. Nadat wij de storing hebben opgelost melden wij dit via email.

Let ook op dat er onderhoud gepleegd kan worden tijdens ons servicevenster op woensdagen tussen 22:30 en 0.00. Wij berichten je altijd van tevoren over dergelijke werkzaamheden per email.

Op de schijfruimte zit geen harde limiet. Je kunt dus blijven doorwerken. Neem voor een goede afhandeling contact op met de helpdesk op om de schijfruimte te laten uitbreiden, of verwijder enkele niet-gebruikte bestanden en neem contact met ons op om de bestanden definitief te laten verwijderen.

Wij controleren de hoeveelheid gebruikte schijfruimte op regelmatige basis.