Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen


Facturering geschiedt per drie maanden vooraf voor vrijwel alle diensten. Je krijgt een factuur waarop de gebruiksperiode duidelijk staat vermeld. Tussentijdse wijzigingen worden op de volgende factuur verrekend.

Probeer altijd als eerste een 'hard refresh' te doen door Ctrl + Shift + R in te geven. De pagina ververst dan en laadt eventuele nieuwe code. Lukt dat niet, controleer dan je internetverbinding door een andere site te bezoeken en deze te verversen (Ctrl+R (Windows) of CMD+R (MacOS). Wordt die site opnieuw geladen, dan kan het zijn dat er een storing is in onze dienstverlening. Wij hebben zelf een signaleringssysteem dat controleert op de beschikbaarheid van onze diensten en wij zijn de storing waarschijnlijk al aan het oplossen. Wil je graag bericht als de storing is verholpen, stuur een mail met de melding van de uitval naar helpdesk@ecm2.nl. Vermeld in de mail in ieder geval de dienst waar het om gaat en je contactgegevens. Nadat wij de storing hebben opgelost melden wij dit via email.

Let ook op dat er onderhoud gepleegd kan worden tijdens ons servicevenster op woensdagen tussen 22:30 en 0.00. Wij berichten je altijd van tevoren over dergelijke werkzaamheden per email.

Op de schijfruimte zit geen harde limiet. Je kunt dus blijven doorwerken. Neem voor een goede afhandeling contact op met de helpdesk op om de schijfruimte te laten uitbreiden, of verwijder enkele niet-gebruikte bestanden en neem contact met ons op om de bestanden definitief te laten verwijderen.

Wij controleren de hoeveelheid gebruikte schijfruimte op regelmatige basis.

Je kan zelf geen gebruikers aanmaken, daardoor kan je het aantal gebruikers niet ongemerkt overschrijden. Wil je meer personen toegang geven tot Kopano, dan neem je contact op met de helpdesk. Je kunt een wijziging ook aanvragen via het beheerportaal.

Indien je de schijfruimte overschrijdt nemen wij contact met jou op om deze uit te breiden. Zie je de overschrijding zelf al aankomen, neem contact op met de helpdesk. Ook kan je dit aanvragen via het Beheerportaal.

Je kan zelf geen gebruikers aanmaken, daardoor kan je het aantal gebruikers niet ongemerkt overschrijden. Wil je meer gebruikers toegang geven, neem dan contact op met de helpdesk. Ook kan je dit aanvragen via het Beheerportaal.

Verwijderde e-mail en spam worden na 30 dagen verplaatst van de prullenbak naar 'te herstellen items' (klik voor deze map rechts op de prullenbak). Daarna heb je nog 60 dagen om het terug te zetten vanuit 'te herstellen items'.

De maximale grootte van mails inclusief bijlagen is 25MB. Bij berichten groter dan 25MB krijgt de verzender een melding dat de mail te groot is. Verwijder in dat geval één of meerdere bijlagen en verstuur het bericht opnieuw. We raden aan grotere bestanden elders te plaatsen en een link met de email mee te sturen.

Voor de dienst geldt een opzegtermijn van 1 maand voor het aflopen van de contractperiode. De dienst dien je per e-mail op te zeggen. Zonder opzegging zal het contract stilzwijgend met één maand worden verlengd.

Om de e-mail bestemd voor je domein te ontvangen ontvangt binnen je nieuwe account, volg je deze stappen:
1. Zoek op bij welk bedrijf je domeinnaam geregistreerd staat. Deze partij beheert de zogenaamde DNS records die voor de verwijzing naar onze servers zorgen.
2. Vraag deze partij om de volgende MX-records met de hoogste prioriteit toe te voegen en de andere MX-records te verwijderen (tenzij je een goede reden hebt om deze te behouden): MX 10 mx1.ecm2.nl MX 10 mx2.ecm2.nl

Optioneel:
Om de kans dat verzonden mail als spam wordt gemarkeerd te verkleinen, voeg je daarnaast ook nog een SFP-record toe. Deze geven aan vanaf welke servers mail mag worden verstuurd. Gebruik bijvoorbeeld deze tool die helpt bij het samenstellen van een SPF-record aan. Laat bij voorkeur je DNS aanpassen door een professionele partij. Als je zelf je DNS aanpast, let dan op de Time To Live waarde (TTL) in je DNS configuratie. Noteer de huidige TTL, bijvoorbeeld 3 uur, of 10800 seconden. Wijzig deze naar 1 minuut. Wacht nu de tijd van de oude TTL (bijvoorbeeld 3 uur). Als je ná deze wachttijd je MX-records wijzigt, wordt alle e-mail binnen 1 minuut op de nieuwe locatie afgeleverd. Zet na het wijzigen van de MX-record de TTL altijd weer op een lange waarde.