Waarom Chat aanbieden op jouw (WordPress) website?
Zonder nieuwe klanten en zonder tevreden bestaande klanten, heb je geen bedrijf. Dat betekent dat:
- De drempel voor potentiële nieuwe klanten om contact met jou op te nemen zo laag mogelijk moet zijn.
- Bestaande klanten op een meerdere, liefst eenvoudige, manieren contact met jou moeten kunnen opnemen.
Één van dergelijke drempelverlagende opties is het aanbieden van On-line Chat via jouw website.
Website bezoekers ervaren On-line Chat als een laagdrempelige manier om contact op te nemen.
- Omdat je telefonisch vaak in een wachtrij komt te staan en aan de lijn moet blijven. Bij chat is wat langer wachten vaak niet zo erg, omdat iedereen dat gewend is bij een gesprek dat via typen verloopt.
- Om dezelfde reden verwacht een bezoeker tijdens het gesprek ook niet direct een antwoord. Dat geeft zowel de bezoeker als de medewerker wat meer tijd om na te denken voordat je antwoordt.
- Telefonisch contact opnemen is voor sommigen best spannend. Je weet immers niet precies wie je aan de lijn krijgt en of je dan wel goed uit je woorden komt.
- Men heeft slechte ervaringen met het sturen van e-mail. Men heeft vaker een reactietijd van meerdere dagen ervaren. Krijg je eern reactie, dan is het maar hopen dat de vraag in de e-mail goed is begrepen. Anders kan je weer een paar dagen wachten op jouw reactie met verduidelijking.
Waarom wil je als aanbieder On-line Chat op jouw website aanbieden?
- Om de drempel te verlagen voor potentiële nieuwe klanten en bestaande klanten om contact op te nemen met jouw organisatie. Beiden kunnen immers nieuwe kansen, kennis en opdrachten betekenen.
- Meer opties aanbieden om contact met jouw organisatie op te geven. Men ervaart dat als klantvriendelijk en dat betekent behoud van bestaande klanten.
- Om de druk op de helpdesk te verminderen. Via chat kan je meerdere gesprekken tegelijkertijd afhandelen. Dat kan niet als je contact hebt per telefoon.
- Als Chat is geïntegreerd in jouw CRM (zoals die van ECM2), dan bouw je direct een historie op. Je kunt later terug vinden waar je het over hebt gehad. Zowel tijdens een vervolggesprek of op elk ander moment.
Alvast een indruk van de mogelijkheden.
Over enkele weken volgt het tweede deel dat meer ingaat op de functionaliteiten van onze On-line Chat oplossing.
Heb je vragen of wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.