x
Ondersteuning via chat
x
Vul a.u.b. jouw gegevens in om te verbinden met een medewerker.
Jouw naam: Jouw e-mailadres: Jouw vraag:
Wachten op een medewerker......

SuiteCRM Campagnes en de emails in “Geschiedenis”

Back to Blog

SuiteCRM Campagnes en de emails in “Geschiedenis”

In de geschiedenis van een Organisatie staat een e-mail met daarbij Persoon die niet bij die Organisatie hoort en verder ook niets te maken heeft met die Organisatie. Hoe kan dat?

Wat gebeurt er?

Het lijkt erop dat die Persoon niets te maken heeft met de Organisatie. Op zich is dat ook zo, maar waarom staat die er e-mail dan toch bij die Organisatie? Als je goed kijkt bij de ontvangers van die bewuste email, dan zie je dat er minimaal één Persoon is die wél gerelateerd is aan dat Account. En omdat SuiteCRM bij een Organisatie standaard alle mails toont die zijn ontvangen op één van de e-mail adressen van die Organisatie of op één van de adressen van alle aan die Organisatie gekoppelde Personen.

En in dit geval is dat dus ook het geval: de betreffende e-mail is ook ontvangen door één van de aan de Organisatie gekoppelde Personen. Omdat Campagne vaak aan een uitgebreide verzendlijst met Personen wordt gestuurd, is de kans dat dit gebeurt dus het grootst bij Campagne e-mails.

Waarom zie ik dan de verkeerde Persoon?

De reden dat die schijnbaar willekeurige naam daar staat, komt doordat SuiteCRM slechts plek heeft voor het tonen van één naam per e-mail. En op basis van de sortering op een specifieke systeemveld, wordt daarom voor die e-mail bij alle Organisatie de Persoon weergegeven dat bij die sortering bovenaan staat (diegenen met de laagste ‘id’).

Ja, dit ziet er wat vreemd of onverwacht uit, zeker omdat deze situatie specifiek voorkomt bij Organisaties en niet bij de Personen. In dat laatste geval staat bij Geschiedenis wel de juiste naam van de ontvanger. Hopelijk helpt deze uitleg bij het begrijpen van de reden dat dit zo gebeurt. Dit is dus zeker geen indicatie van een verkeerd verzonden of gekoppelde e-mail, maar meer een technische beperking van SuiteCRM.

Share this post

Back to Blog